– Európában csak hárman kaptak ilyen elismerést A Szabó Autójavító Kft. 18 éve áll töretlenül ügyfelei szolgálatában. A családias kiszolgálás, a szakértelem, a fegyelmezett hozzáállás a minőség igazi záloga. Európában rajtuk kívül csak két cég kapott Vevőszolgálati Kitüntetést. Valóban világszínvonalat képviselnek. Szabó Csabát kérdeztük a díjról, valamint arról, hogy a válsággal terhes időben mi a sikerek záloga.
Elmondaná röviden, hogy mi a díj háttere, kiknek jár ez az elismerés, és miért? Az autójavítók többsége minőségbiztosítási rendszerben működik. A SEAT különösen ügyel a minőségre, sokkal jobban, mint az európai gyártók többsége. Létezik egy, a SEAT gyár által kialakított „CSS” – ügyfél elégedettséget mérő – rendszer, mely az ügyfelek megkérdezésén alapul, amely rávilágít arra, hogy milyen benyomása volt az ügyfélnek a javításról, ügyfélkezelésről, mennyire volt barátságos a személyzet, még a javító műhely külalakjáról is szó esik ebben a tesztben. Az eddig összegyűlt tapasztalatok alapján idén a legfontosabb mutatószámokat kiemelték a CSS-ből, és erre vonatkozóan alapítottak egy díjat. Az elismerés legfőbb mérőszáma, hogy egy adott hibát milyen hatékonysággal hárít el a szerviz. A SEAT márka esetében a hibák mennyisége rendkívül alacsony, hiszen magas minőségű termékről van szó. A visszajavításoknak a száma összeurópai szinten tizenhárom százalék, míg a Szabó Autójavító Kft. esetében ez a mutató hat százalék alatt van. Nem azért ilyen alacsony a szám, mert nálunk kevés autót javítanak, hiszen éves szinten hét, nyolcezer gépjárművet szervizelünk. A díjat rajtunk kívül idén egy német és egy belga márkakereskedő szakszerviz kaphatta csak meg. Több díjat is kapott már az önök szervize: 2001-ben Golden dealer, míg 2007-ben a Porsche Lízing legjobb partnere elismeréseket is begyűjtötték. Miben áll az önök sikere? Elsősorban a stabil és megbízható személyzet a meghatározó. A szerviz 18 éve működik, a munkatársak átlagosan 14, 15 éve dolgoznak együtt. Vannak, akiknek a megalakulás óta itt van a munkahelyük, és vannak, akikkel hét, nyolc éve dolgozom együtt. Mondhatnánk úgy is, hogy nálunk mindenki egy nagycsalád tagja. A kapcsolatokat a „válság” sem viselte meg? Hogyan érinti önöket a jelenlegi gazdasági helyzet? A válság alapvetően gazdasági és hitelválság. A mi értékesítésünk is visszaesett a két évvel ezelőttihez képest, de a jó munkára az emberek továbbra is hajlandók költeni. Inkább keresik azokat a műhelyeket, ahol viszonylag kedvező áron, de korrekt minőséget kaphatnak. Fontos az ár-érték arány, meg az, hogy hogyan bánnak az ügyféllel. Megbecsült műhely vagyunk, bár külalakra nem a legszebbek. Láttam már irodaház alatt, üvegfal mögötti javítóműhelyt márványpadlóval, de azt gondolom nem az a lényeg, hogy néz ki, hanem, hogy milyen belső tartalommal bír egy szerviz. A mi sikerünk a magas szintű ügyfélkezelésnek, a rapiditásnak, megbízhatóságnak, a minőségi munkának, és a megfelelő ár-érték aránynak köszönhető elsősorban. Azonban egy jó cégvezető is záloga a kiváló eredményeknek. Önnek hogy telik egy napja? Lótás-futás, egész nap sokat dolgozom irodában, műhelyben egyaránt. Nekem egyfajta vállalkozásom van, melyet szakmai elveken és teljes mértékben szakmai alapon irányítunk az édesapámmal. Ő inkább a kollégákkal foglalkozik, valamint a fejlesztésekkel és az ingatlan vásárlással, bővítésekkel. Én inkább a napi problémákkal törődöm, nem utolsó sorban bizonyos esetekben még a műszaki kérdések megoldását is fel szoktam vállalni. Néha még ügyfeleket is elvállalok, teszem mindezt a családiasság jegyében. Az ügyféltörzs száma 17 ezer körül van, ők nem minden évben jönnek be, de azért sokat ismerek közülük. A törődés és a kollégák odafigyelése is segített abban, hogy a Szabó Autójavító Kft. a Vevőszolgálati kitüntetést elnyerte. |