Milyen módon hat az emberek óvatossága, kivárása az üzlet alakulására?
A kérdés sokakban felmerülhet, akik kapcsolatban vannak a közép- és kisvállalkozói réteggel – netán maguk is vállalkozók –, hiszen a jelenlegi gazdasági megtorpanást ők érzik meg a leghamarább. A válasz egy olyan kereskedőtől érkezik, aki már egy évtizede csöppent bele az üzleti élet sűrűjébe. A Rákosi úti Rőfösbolt tulajdonosával, Madaras Olgával beszélgetünk. – Úgy, hogy másképp-gondolkodóvá válunk – válaszolja a tulajdonos a címbeli kérdésre. – A kereskedők hosszabb távra terveznek, ha ismerik a piacot, az általuk megcélzott fogyasztói réteg igényeit és a konkurenciát, ha képesek alkalmazkodni a kereslet-kínálat változásaihoz. Csak előre lehet menekülni, a haladást a mostani helyzetben csak így lehet elérni. – Bizonyára sok sorstársban merül fel rögtön a következő kérdés, hogyan lehet ezt manapság elérni? – Mi egy jól megfontolt marketingtervvel a biztonságosabb jövő kiépítésére törekszünk. A megújulás képessége most minden eddiginél fontosabb. Egyéni arculatot létrehozva hamarabb célhoz lehet érni. Az első lépést azonban a gondolkodás szintjén kell megtenni. Perspektivikus gondolkodás nélkül ma már nem lehet messzire jutni. Üzletünkben nem csak a normál üzletmenetre, a napi kereskedésre nyílik lehetőség, hanem képes egy széles szakmai bázissal, koncepcióval szolgálni. – Hogy látja a helyzetet a vevők oldaláról? A jövőben több ellenértéket követelünk meg a pénzünkért. Aligha lesznek eladhatók a csupán felszínes hatásvadászatra építő termékek és szolgáltatások. Az átmeneti nehézségeket csak együtt, közös erőfeszítésekkel tudjuk áthidalni. – Az Önök sikerességének azért egyéb okai is vannak. Az emberek a mai világban annyira elszigetelődtek egymástól, hogy szinte nektár számukra az a közvetlen, minden apró részletre kiterjedő figyelem, amellyel vevőiket kiszolgálják – a szó legpozitívabb értelmében. – Sikeres és szép 10 év van mögöttünk. Jubileumot tartunk, de ünnepünket megosztjuk a széles táborban mellénk állt vevőinkkel. Ajándékot adunk mindenkinek a kedvezményt nyújtó kuponfüzet használatával. Márciusban minden csütörtökön és szombaton más termékcsoportból adtunk 40-50 százalékban ajándékot. Áprilisban a húsvéti ajándékunk a fényáteresztő függönyök díjmentes varrása volt. Májusban tudjuk meg, ki a nyertese az egyhetes bükfürdői wellness pihenésnek. Aki nem üdülhet, azzal nyer, hogy tovább folytatódik jutalomjátékunk, ebben az évben a betelt kuponfüzet átadójának állandó 5%-os Törzsvásárlói kártyát adunk cserébe. Így mindenki nyertes lehet. A meglepetések folytatódnak. Számunkra legfontosabb az irántunk érzett szeretet megnyilvánulása, amit minden kedves vevőnknek köszönünk! Találkozzunk továbbra is a formák és árnyalatok tárházában! – Sok erőt és kitartást kívánunk, hogy a továbbiakban is számtalan ötlettel gazdagodjon a Rőfösbolt és a vevőik. Talán van, aki még emlékszik a hajdani Illatszerboltra, amely a kissé lepusztult épületben a jelenlegi Rőfösbolt területének a töredékén működött sokáig. Aztán amikor végleg kimúlt a piaci versenyben, helyén egy kis rövidáru üzletet nyitottak. Ezt vette át pár hónap után Madaras Olga, akinek a keze munkája nyomán sok minden arannyá vált már. Ez a hajdani elkopott üzlet is: aki nem hiszi, járjon utána!
|