Helyi Hírek - Független folyóirat   2024.04.26. péntek
Ervin
E-mail cím:

Jelszó:

CÍMLAP
Cikkek és hírek
Portaszolgálat
Balesetek
Tűzoltósági hírek
Rendőrségi hírek
Polgármesteri interjú
Természetgyógyászat, szépség és egészség
Horoszkóp, asztrológia
Receptek
Videók
Olvasóinktól: körbeküldős üzenetek
Archívum
Archívum
Képgalériák
Helyi Hírek laphálózat
Legutóbbi számaink
Archívum - HH XVI.
Archívum - HH XVII.
2004 előtti számaink
Megjelenési időpontok
Hirdetési áraink
Lakossági aprók
Hirdetésfeladás
Szakmai adattár

Látogatók: 28831770
   « Vissza

Összekötik a HÉV-et és a metrót

 « Archívum 
2009. február 4.
 

 

            p1070637 

Muzeális jellegű a gödöllői HÉV-vonal, ez az egyetlen, amely még a „Balra hajts” szabályai szerint közlekedik, több évtizede nem volt semmilyen felújítás, tehát lassan költeni kellene rá. A HÉV és a metró összekötésének gondolata már régebben felmerült, s szerencsés dolog, hogy éppen most készült el a főváros közlekedésfejlesztési koncepciója, amely kalandos körülmények között, de végülis tartalmazza a HÉV és a metró összekötését – tájékoztatta lapunkat Kovács Péter polgármester. Alapos politikai konszenzust sikerült összehozni a kérdésben, s így a közgyűlésben ezt valamennyi párt támogatta.
A megvalósításra több verzió is felmerült, például az, hogy a HÉV bemenne a Stadionokhoz, s a metróról a peronon lehetne átszállni. Az elfogadott koncepció szerint a metró vonala hosszabbodik meg, az utasok átszállás nélkül jutnak el Cinkotára, de olyan elképzelés is van, hogy a vonal egészen az M0 autópályáig haladna. Egy XVI. kerületben lakó közlekedési mérnök a megvalósítás lehetőségét már korábban (önként) kidolgozta és eljuttatta az önkormányzatnak. Eszerint a metró a Stadionok állomás után nem jönne a felszínre, hanem a Pillangó utcánál (a föld alatt, kéregvasútként) az út közepén lenne a megálló, majd a nyomvonal a Kerepesi út zuglói felén haladna, a jelenleg is ott lévő sínek vonalában.
Ezt követően kétféle módon lehetne a pályát kialakítani. Az egyik lehetőség, hogy kéregvasútként (mint a kisföldalatti) haladna a metró, a másik lehetőség, hogy a felszínen, betonfallal elzárt síneken menne, és csak a közlekedési csomópontoknál bukna le a föld alá.
Bármelyik megoldás megvalósítható, s a főváros felkérésére készített tanulmány szerint ez a vonal igen gazdaságos is lenne, építése 25 éves távlatban megtérülne (ez azért fontos, mert az ilyen beruházásokra meg lehet szerezni az Európa Unió 90 százalékos támogatását). A tervek szerint a bekerülési költség 135 milliárd lenne, s a fenti időszakban 137 milliárdnyi bevétel-növekedést hozna. Ebben még nincs benne az, hogy a közlekedési vállalatnak nem kellene buszokat az Örs vezér tere felé közlekedtetni, hanem a közlekedést teljesen átalakítva ráhordó járatokat kellene működtetni a metró-megállók irányába. Az elképzelés mindenesetre része a közlekedési koncepciónak, ki kell dolgozni a megvalósítás részletes kiviteli terveit, és az építésre az EU következő, 2014. és 2021. közötti költségvetési időszakában lehet majd számítani. (F)

 


Ferenci Kiadó Bt.  •  1162 Budapest, Hermina út 16.  •  Tel.: [1] 405-5919  •  E-mail cím: hh@hh16.hu
Ugrás a Szakmai Adattárhoz
preload preload
Legutóbbi lapszámunk - 2024. április 24.
2024. évi naptár nyomtatható formátumban letölthető
Hogyan legyünk egészségesebbek, szebbek, vékonyabbak
Ide kattintva megtekinthető
Kerületi festőművészek virtuális galériája
A fogyás lélektana
A XVI. kerületi uszodák honlapja
Bővebben az önismeretről és a Bach-virágterápiáról
Ide kattintva megtekinthető
Lao Ce ősi bölcselete e-book formátumban
Hazai és nemzetközi időjárás

Kattintson ide az előrejelzéshez