Kovács Péter XVI. kerületi polgármester nem viccelt, amikor július 6-án ideiglenesen megnyitotta az M0 rákosszentmihályi lehajtóját elzáró úttorlaszt. A kerületi vezető ugyanis akkor az utat építő Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. képviselőjének és a polgári engedetlenségi megmozdulás hírére nagy számban odacsődülő sajtó képviselőinek is azt mondta, hogy a XVI. kerület megelégelte a NIF Zrt. és a Főpolgármesteri Hivatal között több mint három hónapja tartó parttalan vitát, és inkább vállalja, hogy az adófizető polgárok egymilliárd forintjából (no meg némi uniós támogatásból) épült 2,2 km hosszú lehajtót saját hatáskörében működtetni fogja. A Nemzeti Fejlesztési Minisztériumban hamar rábólintottak a kerületi kezdeményezésre, és a NIF Zrt. élén a közelmúltban végrehajtott személycsere is jót tett az ügynek. Ennek is köszönhető, hogy a felek viszonylag hamar (másfél nap alatt) megállapodásra jutottak.
Július 8-án reggel aztán meg is nyitották az utat az autósok előtt. Azok persze, eleinte csak félve hajtottak rá az útra, hisz három hónapja csak az úttorlaszokkal, és az üres lehajtót őrző biztonsági őrrel szemezhettek. Délben aztán néhány perc erejéig ismét lezárták az utat. Erre viszont már csak a protokoll miatt került sor. Ugyanis akkor adták át ünnepélyesen a lehajtót, és ez az esemény az előzmények ismeretében mindenképpen megérdemelt még néhány perc nyugalmat. A rendezvényen az út tulajdonosát, a magyar államot dr. Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára képviselte. A beruházó NIF Zrt. részéről Pelsőczy Géza, a projektiroda vezetője jelent meg az eseményen, míg a lehajtó által érintett kerületek, települések közül, a XVI-t Kovács Péter, a XV-t Hajdu László polgármester, míg Csömört Bátovszky György polgármester képviselte. Az ünnepélyes útavatón Pelsőczy Géza átadta Kovács Péternek a Nemzeti Közlekedési Hatóság úthasználati engedélyét, míg az érintett települések vezetői egytől egyig kritikával illették az útvonal üzembe helyezését eddig halogató Főpolgármesteri Hivatalt.
Kovács Péter XVI. kerületi polgármester elmondta, hogy két éve, 2008. szeptemberében, amikor Gyurcsány Ferenc akkori miniszterelnök és Demszky Gábor még regnáló főpolgármester közösen átadták az M0 keleti szektorát, az érintett települések vezetőinek szinte könyörögniük kellett azért, hogy a számukra oly jelentős nemzeti szalagból egy kis darabot kaphassanak. Hogy ez a kellemetlen helyzet most ne fordulhasson elő, a három településvezető egy levágott szalagot a kézjegyével látott el, melyet aztán elküldtek a rendezvényt bojkottáló Demszky Gábor főpolgármesternek. Az M0 rákosszentmihályi lehajtóját július 8-án 12.15 perckor ismét birtokba vehette a forgalom. Remélhetőleg most már egyszer sem fogják lezárni ezt az utat. Ám, hogy az eredeti tervek megvalósítására mikor kerül majd sor, egyelőre nehéz lenne megválaszolni. A jelenlegi lehajtó ugyanis csak egy nagyobb volumenű beruházás első üteme volt. Az sem teljesen, hiszen a főváros valamikor azt vállalta, hogy a második ütemben a jelenlegi 2×1 sávos utat 2×2 sávosra kibővíti, és egészen a Körvasútig meghosszabbítja majd. (M)