Helyi Hírek - Független folyóirat   2024.04.18. csütörtök
Andrea, Ilma
E-mail cím:

Jelszó:

CÍMLAP
Cikkek és hírek
Portaszolgálat
Balesetek
Tűzoltósági hírek
Rendőrségi hírek
Polgármesteri interjú
Természetgyógyászat, szépség és egészség
Horoszkóp, asztrológia
Receptek
Videók
Olvasóinktól: körbeküldős üzenetek
Archívum
Archívum
Képgalériák
Helyi Hírek laphálózat
Legutóbbi számaink
Archívum - HH XVI.
Archívum - HH XVII.
2004 előtti számaink
Megjelenési időpontok
Hirdetési áraink
Lakossági aprók
Hirdetésfeladás
Szakmai adattár

Látogatók: 28773958
   « Vissza

Recesszió a fővárosi utakon is

 « Archívum 
2008. november 12.
 
A hibás gazdálkodás, a banki hitelek szigorodása, illetve a gazdasági válságból fakadó politikai érdekek az egészségügy, a sport, a kultúra, a közszféra, a burkolt nyugdíjreform mellett leginkább a fejlesztésekben (szinten tartásban) éreztetik majd a hatásukat. Nem csak 2009-ben, hanem máris. A Fővárosi Közgyűlés ugyanis a napokban döntött arról, hogy „Budapest útjai nincsenek is olyan rossz állapotban, mint amilyenben 2007. december 20-án ugyanez a döntéshozó szervezet látta őket”, ezért a főváros a közel egy évvel ezelőtt elfogadott 3 éves útfelújítási programját (358 darab útszakasz felújítását tartalmazta körülbelül 300 km hosszan) még „időben” megkurtította. A következőképpen: „Az eredeti engedélyokirat 2009 és 2010. évi útfelújítási munkák egy része a Budapest teljes körű csatornázási munkái, illetve az egyéb közmű beruházások elhúzódása miatt átütemezésre, vagy elhagyásra kerültek, így a három éves programban előirányzott 300 km-es keret 131 km-re változik.” A városvezetés tavaly, amikor 300 km-nyi útfelújításról volt szó, valamennyi érintett önkormányzat vezetésével egyeztetett. Már akkor kiderülhetett a számukra, hogy nem 300 km-nyi út felújítására, hanem annak kétszeresére lenne szükség a fővárosban. És még akkor sem lehetnénk igazán elégedettek. Helyette sok-sok kompromisszum megkötésével maradt a 300 km felújításra kijelölt útszakasz, melyre három év alatt megközelítőleg 28 milliárd forintot kívánt elkölteni a főváros. A mostani elképzelés szerint megkurtított programról azonban sem dr. Demszky Gábor főpolgármester, sem pedig Hagyó Miklós témáért felelős alpolgármester nem egyeztetett a kerületekkel, így a polgármesterek, illetve mi is csak a fővárosi képviselőktől kapott információkból értesülhettünk a hírről és a tervezett változtatásokról. A XVI. kerületet Kolozs András (MSZP) és Kovács Balázs (Fidesz) személyében két politikus képviseli a Fővárosi Közgyűlésben. Közülük ez utóbbi tájékoztatott bennünket.
– Nézzük a tényeket: az eredetileg tervezett 358 darab útszakaszból lett 160 darab. A 300 km hosszúságból 131 km, míg a 28 milliárd Ft bekerülési összegből 19,5 milliárd Ft maradt. Ha ezt kerületi szintre lebontjuk, akkor elmondható, hogy a főváros 2007. decemberében még úgy gondolta, a Kertvárosban idén öt, jövőre szintén öt, 2010-ben pedig hat utat újít majd fel. Ezek között olyan kiemelten fontos utak szerepeltek, mint Rákospalotai határút, a Szabadföld út, a Csömöri út, a György utca, az Újszász és a Somkút utca, a Bökényföldi utca vagy a Baross Gábor utca. És akkor nézzük, mi valósult meg ebből! A Baross Gábor utca Margit utca – Veress Péter út közötti felújítása elkészült. Ugyancsak befejeződött a József utca rekonstrukciója a Budapesti út és a Csömöri út között. A Rákóczi út (Rákospalotai határút – Csömöri út), a Rákospalotai határút (Rákóczi út – Pálya utca) és a Szabadföld út (Nógrádverőce utca – Budapest közigazgatási határáig) felújítása 2009-re csúszik át, míg a jövőre tervezett György utca (Baross utca – Csömöri út), Újszász utca – Somkút utca (Hősök fasorától a Vidámvásár utcáig), valamint a Vidámvásár utca (Szabadföld úttól a Simongát utcáig) biztos, hogy 2010-ben valósul majd meg. A Rákosi útnak a korábbi felújításból kimaradt Rózsa utca Körvasút sor közti szakaszát a kerület saját költségvetéséből megépítette, a főváros utófinanszírozásáról pedig akár már végleg le is mondhatunk. Mint, ahogyan arról is, hogy belátható időn belül sor kerül a Csömöri út (Körvasút sor – Szlovák út), a Rózsa utca (Csömöri út – Rákosi út), az Állás – Menyhért – Monoki – Bekecs utca (Szlovák út – Timur utca), az Arany János utca – Margit utca (Budapesti út – Futórózsa utca), a Futórózsa utca (Budapesti út – Margit utca), a Bökényföldi út (Újszász utca – Zsemlékes utca) és a Nagytarcsai út (Simongát utca – Budapest közigazgatási határa) rekonstrukciójára.
Kovács Balázs elmondta a Fővárosi Közgyűlés ellenzéki frakciója teljes egészében a felújítási program megkurtítása ellen szavazott, de a kormánypárti többség (Kolozs András kertvárosi képviselővel a soraiban) elfogadta ezt a javaslatot. A Fidesz fővárosi képviselője egy sikert azért elkönyvelhetett: javaslatára a fővárosi ellenzék két MSZP-s szavazatnak köszönhetően elérte, hogy a Mátyás király út dolgát újragondolja közgyűlés. Pontosabban a nagy forgalmú utat legalább az eredeti terv szerint a Budapesti út – Szent Korona utca közti 900 méteres szakaszon újraaszfaltoztatná az akkori kivitelezővel, a Strabaggal. Persze ehhez az osztrák tulajdonú cégnek is lesz még egy-két szava. (M)
 


Ferenci Kiadó Bt.  •  1162 Budapest, Hermina út 16.  •  Tel.: [1] 405-5919  •  E-mail cím: hh@hh16.hu
Ugrás a Szakmai Adattárhoz
preload preload
Legutóbbi lapszámunk - 2024. március 20.
2024. évi naptár nyomtatható formátumban letölthető
Hogyan legyünk egészségesebbek, szebbek, vékonyabbak
Ide kattintva megtekinthető
Kerületi festőművészek virtuális galériája
A fogyás lélektana
A XVI. kerületi uszodák honlapja
Bővebben az önismeretről és a Bach-virágterápiáról
Ide kattintva megtekinthető
Lao Ce ősi bölcselete e-book formátumban
Hazai és nemzetközi időjárás

Kattintson ide az előrejelzéshez