CÍMLAP |
|
Cikkek és hírek |
|
Portaszolgálat |
|
Balesetek |
|
Tűzoltósági hírek |
|
Rendőrségi hírek |
|
Polgármesteri interjú |
|
Természetgyógyászat, szépség és egészség |
|
Horoszkóp, asztrológia |
|
Receptek |
|
Videók |
|
Olvasóinktól: körbeküldős üzenetek |
|
Archívum |
|
Archívum |
|
Képgalériák |
Helyi Hírek laphálózat |
|
Legutóbbi számaink |
Archívum - HH XVI. |
Archívum - HH XVII. |
2004 előtti számaink |
Megjelenési időpontok |
Lakossági aprók |
|
Hirdetésfeladás |
Látogatók: 28664296
|
2007. augusztus 22.
|
|
|
|
Az első utasok az új 46-os buszon
Stílszerűen Riz Levente XVII. kerületi és Kovács Péter XVI. kerületi polgármesterek voltak az első utasok az augusztus 21-től (9.41 perctől) indított 46-os jelzésű új buszjáraton. A 17 km-es útvonalát 52 perc alatt megtevő új busz az első olyan haránt irányú járat, amely lehetőséget biztosít a XVII. és a XVI. kerület lakosai számára, hogy az Örs vezér tér érintése nélkül közlekedhessenek a két kerületben. Arról nem is beszélve, hogy a 46-os végállomása (nem véletlenül) két bevásárlóközpont közelébe lett tervezve, így mind Rákoskeresztúrról, mind pedig a Kertvárosból könnyedén megközelíthető lett a Pólus Center és az Asia Center. Nos, ekkora volumenű közlekedésfejlesztés mindenképpen megérdemelte a sajtónyilvánosságot, ami a két kerületi vezető jelenléte miatt szinte előre garantálható volt. Az előzetes várakozásoknak megfelelően az első 46-os buszt gyakorlatilag félig megtöltötték az újságírók, fotósok és operatőrök. A két politikus az 52 perces utazást arra használta fel, hogy a két kerületet érintő közlekedési változásokat a sajtóval, illetve az utazóközönséggel személyesen is megismertesse. Mert a busz a Nyírpalota utcai végállomástól elindulva valamennyi megállónál megállt, és ennek köszönhetően már a János utca Csömöri úti megállójánál valamennyi ülőhely foglalt volt. Mivel korábban már valamennyi, kerületet érintő közlekedési változásról beszámoltunk, ráadásul helyi laptársaink is sokat foglalkoztak ezzel a témával, mi elsősorban az elmaradt fejlesztésekről érdeklődtünk a buszon utazó Kovács Péter polgármestertől.
– Tisztában vagyunk vele, hogy a kerület közlekedési problémái a járatmódosításokkal, és ezzel a haránt irányban közlekedő busszal még százszázalékosan nem oldódnak meg. Nekünk továbbra is elsődleges célunk, hogy a kerület közlekedési szempontból való megosztottságát minél előbb megszüntessük. Abban ugyanis mindenki egyetért, hogy az utak zsúfoltsága csak a metró és a HÉV útvonalak összekötésével csökkenthető. Egy ilyen fejlesztést meg csak úgy lehetne véghezvinni, ha a HÉV-et kéregvasútként a föld alá vinnénk. Ez körülbelül 80 milliárdos beruházás lenne, ami jócskán a 4-es metró tervezett beruházási összege alatt van, ám egyelőre erre még nincsen pénz. A cél tehát az lenne, hogy a 2-es metró végállomása az Örs vezér teréről Cinkotára tolódjon, ahonnan már a felszínen közlekedhetnének Gödöllő és Csömör irányába a helyiérdekű vasutak. Ha ez a tervünk megvalósulna, akkor a HÉV miatt létező keresztirányú torlódások is jelentős mértékben csökkennének.
Kovács Péter az interjúk közben idegenvezetőként kalauzolta polgármester kollégáját, illetve a sajtó képviselőit. A 46-os előnyeiből ugyanis leginkább a kertvárosi emberek részesülhetnek. A járat minden fontos helyszínt érint, így Rákosszentmihálytól Mátyásföldig könnyedén elérhetővé vált az okmányiroda, a rendőrség, a szakrendelő, mindkét uszoda, a színház és a Szerb Antal Gimnázium. (M)
|
|
|
|
Ferenci Kiadó Bt. •
1162 Budapest, Hermina út 16. •
Tel.: [1] 405-5919 •
E-mail cím: hh@hh16.hu
|
|
Hazai és nemzetközi időjárás
|
|