CÍMLAP |
|
Cikkek és hírek |
|
Portaszolgálat |
|
Balesetek |
|
Tűzoltósági hírek |
|
Rendőrségi hírek |
|
Polgármesteri interjú |
|
Természetgyógyászat, szépség és egészség |
|
Horoszkóp, asztrológia |
|
Receptek |
|
Videók |
|
Olvasóinktól: körbeküldős üzenetek |
|
Archívum |
|
Archívum |
|
Képgalériák |
Helyi Hírek laphálózat |
|
Legutóbbi számaink |
Archívum - HH XVI. |
Archívum - HH XVII. |
2004 előtti számaink |
Megjelenési időpontok |
Lakossági aprók |
|
Hirdetésfeladás |
Látogatók: 28823548
|
2007. június 20.
|
|
|
Június 1-én érdekes sajtótájékoztatóra hívtak meg bennünket. A rendezvény helyszíne az egykori Ikarus-gyár egyik üzemegysége volt. A meglehetősen lehangoló látványt nyújtó gyártelep eme eldugott garázsában azonban már egy jó ideje meglepően nagy munka zajlik. A 2006-ban a csődbe ment Ganz Transelektro Közlekedési Zrt. tulajdonosi jogait átvevő Ganz-Skoda Elektric Zrt., (cseh-magyar vegyes vállalat) ugyanis a trolibusz-gyártásra specializálta magát. Méghozzá nem is eredménytelenül, hiszen tavaly először a lettországi Rigával kötöttek megállapodást, így a közeljövőben a Ganz-Skoda szállítja majd a trolikat a balti fővárosba. Ugyancsak tavaly a magyar főváros is tíz új trolibuszt rendelt a cégtől, és legvégül idén, februárban a vevők közé Debrecen városa is bejelentkezett. Nos, június 1-én erről, valamint a cég által gyártott TROLLINO nevű közlekedési eszközről tartottak sajtótájékoztatót az érintettek. Az esemény helyszíne, pedig a cseh-magyar cég első számú otthona – a második Baján található –, a mátyásföldi Ikarus-gyár említett üzemegysége volt. Ez az a műhely, ahol a Budapesten hamarosan látható trolibuszok összeszerelése zajlik majd. A járművenként 78 millió forintos befektetésre pedig a megrendelők – a főváros és a BKV szakemberei – is kíváncsiak voltak. Június 1-én ennek megfelelően a Ganz-Skoda képviseletében Zdenek Mayer vezérigazgató és Szabó András, a holding egyik magyar vezetője, illetve Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes és Donáth Zoltán a BKV beruházási és közbeszerzési vezérigazgató-helyettese tájékoztatta a TROLLINOK működéséről, illetve üzembe helyezésének üteméről az érdeklődőket. Elhangzott többek között, hogy a főváros által megrendelt tíz új trolibusz augusztustól állna majd forgalomba. Addigra valószínűleg minden rejtett hiba kiderül – a Combinók példájából kiindulva –, hisz az első öt jármű már júniusban, a maradék öt pedig júliusban kezdi meg a próbajáratát.
|
|
Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes a troli makettjével
A TROLLINOK tipikus belvárosi közlekedési eszközöknek készültek. Egyrészt kicsik (26 ülő, 66 álló és egy mozgássérült férőhellyel rendelkeznek), másrészt fürgék, harmadrészt műszakilag is úgy alakították ki őket, hogy az összes centrumban fellelhető problémához – építkezés, útlezárás, baleset vagy vezetékszakadás – alkalmazkodni tudjanak. A Mátyásföldön összeszerelt trolibuszok ugyanis egy saját akkumlátorral rendelkeznek, és amennyiben a felső vezetéken keresztül megszűnik az áramszolgáltatás, ezt a saját energiaforrást igénybe véve még 2-3 kilométert el tudnak közlekedni. Az új „magyar” csoda emellett számos utasbarát újdonsággal is szolgál: többek között a fényvisszaverő, színezett ablaküveggel, a vandálbiztos ülésekkel, az elektronikus utastájékoztató rendszerrel, és az alacsony padlózattal, melynek valószínűleg az idős utasok és a kismamák fognak leginkább örülni.
(T)
|
|
|
|
Ferenci Kiadó Bt. •
1162 Budapest, Hermina út 16. •
Tel.: [1] 405-5919 •
E-mail cím: hh@hh16.hu
|
|
Hazai és nemzetközi időjárás
|
|