CÍMLAP |
|
Cikkek és hírek |
|
Portaszolgálat |
|
Balesetek |
|
Tűzoltósági hírek |
|
Rendőrségi hírek |
|
Polgármesteri interjú |
|
Természetgyógyászat, szépség és egészség |
|
Horoszkóp, asztrológia |
|
Receptek |
|
Videók |
|
Olvasóinktól: körbeküldős üzenetek |
|
Archívum |
|
Archívum |
|
Képgalériák |
Helyi Hírek laphálózat |
|
Legutóbbi számaink |
Archívum - HH XVI. |
Archívum - HH XVII. |
2004 előtti számaink |
Megjelenési időpontok |
Lakossági aprók |
|
Hirdetésfeladás |
Látogatók: 28839299
|
2007. június 20.
|
|
|
Június 11-én izzasztó hőségben újságírók egy csoportja várakozott az M0-ás körgyűrű 4-es számú főút és a 31. számú út közötti szakaszán. A média munkatársai azzal a boldog tudattal várakoztak a forró betonon (erről még a
későbbiekben lesz szó), hogy a pontban 12 órára meghirdetett, ám természetesen jó félórát csúszó sajtótájékoztatón sok mindent – elsősorban újdonságokat – megtudnak az épülő körgyűrűvel kapcsolatban. Aztán 12.30-kor közeledő autók sziluettje körvonalazódott a délibábos távolban, majd ahogy közeledett, úgy tisztult a kép a Kóka János gazdasági minisztert és Demszky Gábor főpolgármestert szállító konvoj körül. A két említett politikus volt ugyanis a kezdeményezője annak a sajtótájékoztatónak, melynek rendhagyó módon nem az Ecser melletti barakkváros, hanem a körgyűrű fent megnevezett szakasza adott otthont. A körülbelül hatperces sajtótájékoztatón a következő „fontos” információk hangzottak el:
|
|
– Az M0-ás megépítése hatalmas terhet vesz le a főváros forgalmáról – mondta Kóka János. – Jó hír, hogy a Keleti szektor építése során annyi pénzt tudtunk megspórolni, hogy az eredeti összegből meg tudjuk valósítani az M31-es autóút Gödöllőig megépülő 12 km-es szakaszát is. Mint láthatják, az M0-ás körgyűrű ezen szakasza nem aszfaltból, hanem betonból készült. Ez Nyugat-Európában bevett szokás azokon az utakon, ahol előreláthatólag nehéz gépjárművek is nagy számban közlekednek majd. Márpedig az M0-ás körgyűrűn várhatóan nagy lesz a nehézgépjármű-forgalom.
– Az új út az agglomerációt szinte teljes egészében, a főváros forgalmát pedig 20%-ban tehermentesíti. A Keleti szektor három szakaszból áll: a 4-es számú főút és a 31-es számú főút közötti körülbelül 6,7 km hosszúságú szakasz, a 31-es és a 3-as számú főút közötti 10,9 km-es szakasz, illetve a 3-astól az M3-as autópályáig tartó 8,9 km-es útszakasz. Ebből az első kettő – körülbelül 17 km-es szakasz – 2008-ban, várhatóan a jövő év első felében kerül majd átadásra. Ennek az útnak jelen pillanatban körülbelül az 50%-a kész van, ám a maradék szakasz megépítését rendkívüli módon megnehezíti a kisajátítások csúszása. A beruházásért felelős konzorciumnak nagyjából 3000 ingatlannal és azoknak 10.000 tulajdonosával kellett felvenniük a kapcsolatot. Ezek egy részével sikerült megállapodniuk, a többiekkel pedig a közigazgatási hivatal közvetítésével tárgyalnak. Várhatóan még ezen a nyáron sor kerülhet az építkezést jelenleg is akadályozó kisajátításokra.
– 2008-ban folytatódhat a körgyűrű a 3-as számú főút és az M3-as autópálya közötti szakasz megépítésével, s mivel az M5-ös autópálya és a 4-es számú főút közötti szakaszt már korábban átadták, elmondható, hogy Pest körül bezárul a gyűrű. A folytatásban az Északi-szektor, illetve a déli szakasz építése kerül terítékre. A Megyeri híd átadására valószínűleg 2008-ban kerül sor, majd a 10-es és 11-es számú főutak közötti szakasz építése 2011-ben vagy legkésőbb 2012-ben kezdődhet meg. Ezt követően azonban nehezebb lesz a helyzet, hisz a 11-es főút, illetve az M1-es autópálya között már olyan technológiákat kellene alkalmazni – alagútfúrás –, amely jelentős természetvédelmi veszélyekkel járhatna. Ezért az elsődleges cél, hogy a déli szakasz elérje az M1-est, és északon a körgyűrű legalább 11-es útig megépüljön. Ezzel gyakorlatilag 99,9%-ban tehermentesíteni lehetne a fővárost.
|
|
Kóka János nyilatkozatát Demszky Gábor főpolgármester a következőkkel egészítette ki.
– Budapesten naponta 1,1 millió autó közlekedik, és az átmenő forgalom is duplájára nőtt az elmúlt években. Éppen ezért mindenkinek érdeke, hogy a fővárost elkerülő út minél előbb megépüljön. Jó hír, hogy a Megyeri hidat hamarosan átadják, mert ezzel a fővárosi hidak is egy kicsit tehermentesülnek, és lehetőség nyílik rá, hogy a Margit híd felújításába is minél előbb belekezdhessünk.
A helyszínen aztán a következő részleteket sikerült megtudnunk. Az M0-ás Keleti szektorának hossza 26,5 km lesz. Ebből az első szakasz (a 4. sz. és a 31. sz. utak között) Ecser és Maglód közötti sávban vezeti majd el a forgalmat, tehermentesítve a két települést. A körülbelül 30 cm vastag betonréteggel burkolt pálya keresztezi majd a 31110-es utat, a Maglódi-csatornát, a Budapest – Újszász vasútvonalat, és a tervek szerint a 31-es számú út elérésénél kialakított csomópontnál lehet majd lehajtani Maglód, illetve Rákoscsaba felé.
A következő szakasz (31. sz. – 3. sz. utak között) eltereli majd az átmenő forgalmat Pécelről, Rákoscsabáról, Nagytarcsáról, Kistarcsáról és Cinkotáról. A lakóövezetekhez közel eső részeken, Pécel határában 2 méter, a XVII. kerület határzónájában mindkét oldalon 2,5 méter magas zajárnyékoló fal épül. A péceli forgalmi csomópont környékén, a MÁV Budapest – Miskolc vasútvonala és a Rákos-patak fölötti felüljáró után a bal és a jobb oldalon közel egy kilométeres szakaszon erdőt telepítenek. A nagytarcsai szakasz mentén, szintén az út mindkét oldalán 30-30 méter szélességben közel 20 hektár erdősítésére kerül majd sor. A véderdővel kapcsolatos munkálatokat az útépítéssel együtt végzik. Ezen kívül az erdő és a pálya közötti, 1,8 méter magas, 30 centiméterre a földbe süllyesztett vadvédő kerítés építését a kivitelezők az erdőépítéssel egy időben elvégzik.
|
|
A Cinkota és Nagytarcsa közötti út felüljárója. Egy évet máris csúszik a beruházás
A XVII. és a XVI. kerület lakói a következő csomópontoknál hajthatnak majd le a körgyűrűről: Rákoscsaba felé a már említett 31-es számú főúti csomópontnál, majd a Péceli útnál, odébb Nagytarcsa és Rákosliget között, Nagytarcsa és Cinkota között, illetve Ilonatelep és Kistarcsa között (3-as számú főúti csomópont). Az M3-ig tartó utolsó szakaszon egy különszintű csomópontot építenek majd ki a Rákospalotai határút megközelítése érdekében. Az M0-ásnak ezen szakaszán 9 felüljárót és 7 aluljáró hidat építenek meg. Az M0-ás felett emelik majd át többek között a Csömörre vezető Magtár utat és a Timur utat. A kétszer kétsávos, betontechnológiával épült út a 3-as számú főúttól Csömört elkerülve egy 10 méter mély, töltéssel és zajmentesítő falakkal körülvett bevágásban halad majd. A zajvédők magassága átlagosan 4 méter lesz. A helyi közlekedést szolgáló utakat az építők minden esetben a pálya fölött vezetik át. A lakott területek közelében közel 28,5 hektárnyi erdőt telepítenek. A 62-es kilométert jelző tábla után (az Auchan előtt) a Csömör és a XVI. kerület közötti sávban a besüllyesztés mélysége folyamatosan csökkenni fog. A Szabadföld út folytatásaként dupla felüljáró épül, az egyiken az autóforgalmat, a másikon a HÉV szerelvényeit vezetik majd át a körgyűrű fölött. A Rákospalotai csomópont után a bevágás megszűnik, helyette töltéssel védelmezik majd a környék lakosságát és élővilágát a zajártalmaktól.
Az M0-ás Keleti szektorának megépítését az Európai Unió Kohéziós Alapja és a magyar állam finanszírozza 85-15% arányban. A pályázaton elnyert összeg 70 milliárd Ft értékű euró. A szektor 2×2 sávval és egy leálló sávval épül, és amennyiben ezt a forgalomnövekedés indokolja, helyenként akár 2×3 sávosra is bővíthető lesz.
(Tolnai)
|
|
|
|
Ferenci Kiadó Bt. •
1162 Budapest, Hermina út 16. •
Tel.: [1] 405-5919 •
E-mail cím: hh@hh16.hu
|
|
Hazai és nemzetközi időjárás
|
|